mandag den 7. februar 2011

Afsløret som garn-narkoman... ?

Jeg kan af jeres kommentarer se, at jeg har et vist ry som garn-narkoman...  Garnfeberen har da også ramt mig ved flere lejligheder, hvilket nok forklarer, at langt de fleste som kommenterede i min lille konkurrence mener, at jeg købte garn - eller en hel masse garn.   Hvad enten jeg nåede at strikke af det medbragte eller ej.
(Det kan selvfølgelig også skyldes, at de har tænkt på, hvad de selv ville have gjort, hvis der var en garnbutik i nærheden på en ferie...??)


Kun en enkelt mener, at jeg kom hjem fra Raulands lokale garnpusher uden at købe garn.

Men hvad er svaret på spørgsmålet så?

Well...  garn er jo dejligt. Garn tilfredsstiller mit shopping-gen. Garn feder ikke. Garn bliver ikke gammelt af at ligge på lager (OK, noget bliver måske en smule utrendy, men bare vent... om lidt bliver pelsgarn igen toppen af poppen. Eller noget.)  Garn isolerer. Garn er smukt.
Garn er godt. Meget garn er meget godt.

Men...  jeg har altså også efterhånden set så meget spændende garn derude, at jeg ikke bliver lokket helt i fordærv, når jeg kommer ind i en butik, som udelukkende fører standardvarerne fra de almindelige producenter. Sådan en butik har bestemt også sin berettigelse, når man lige ved, hvad man står og mangler, men...  garnet frister ikke helt så meget, når man ved, at man kan finde akkurat det samme garn i en hvilken som helst anden standard-garnbutik.

Garn i Norge koster nogenlunde det samme som i Danmark. Tidligere var der en vis gevinst ved at handle i Norge pga. kursen - men den gevinst var i år svundet ind til næsten ingenting.

Så nej! I tager fejl og kun Mette har ret med sin kommentar:
"Du havde garn nok med - men var inde og kigge, UDEN at købe noget ;-)  "

Jeg fik skam strikket - og lige om lidt viser jeg jer, hvad der blev af min farvekombinationstvivl tidligere...
men jeg fik ikke hamstret mere garn. Har ligesom også nok...  i hvert fald til et par uger uden garnindkøb.

Mette...  Der er noget garn på vej til dig (giver mig jo en undskyldning for at købe mere, når mit lager svinder). Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre, hvilke farver du godt kan lide. Så kigger jeg på mit minimale lager og ser, om der skulle være noget der matcher. Kan vist klare næsten alt. Med undtagelse af neongul.  Har også lidt pelsgarn, hvis det skulle have interesse. Bare så du også er forberedt, når det igen bliver trendy...


;o)

2 kommentarer:

  1. Næææææh, garn - til mig? :-) SKAL jeg vælge en farve? Grå? Grøn? Karry? (mht. til pelsgarn, så har jeg pompomgarn på lager - just in case ;-)) Mette

    SvarSlet
  2. Ahr... pompomgarn... Det kan jeg skam også klare ;) I indtil flere farver, faktisk. Heldigvis er der en lille pige i nabolaget, som brændende ønsker sig et kugle-halstørklæde, så mon ikke det snart er på vej ud af denne husholdning ;)
    Grå/grøn/karrygul... Jeg kigger lige i gemmerne.
    ~ Karina

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz