fredag den 25. februar 2011

Twentynine

I går blev jeg (igen) fejret på min 29 års fødselsdag

;o)

Havde kun ønsket mig "2 søde børn" i fødselsdagsgave - så den meget tidlige morgenvækning blev med to højt skrålende, gavepapirindpakkede og flagsvingende unger og Gemalen på brumbassen...

Det var dog ikke kun ungerne jeg pakkede ud. Okkedog, som jeg blev begavet. Ny støbejernsgryde og en "stegeso" (Römertopf) - så jeg nu kan kaste mig ud i endnu flere "put-i-fad-put-i-ovn-og-strik-mens-maden-laver-sig-selv"-retter. Der var også lidt underholdning og nogle fine tegninger med i gavebunken.


Senere bagte jeg et par plader af de helt hvide boller med vanille. Fødselsdagsboller er ikke med fibre og grove kerner i min familie. Dem spiser vi så rigeligt af i hverdagene.


Jeg fik dejligt og hyggeligt selskab af min veninde og tidligere kollega "lille a" i nogle timer, og også hun begavede mig - både med lidt til haven og til maven - og da resten af familien og et par af Andreas' legekammerater senere indtog matriklen, stod den på lagkage. Som sig hør og bør.

... og nej... Det er måske ikke Verdens Smukkeste Lagkage - men den smagte godt   ;o)

Römertopfen blev taget i brug med det samme, da aftensmaden skulle tilberedes. Lammekølle med flødekartofler  (Når man først er i gang med at synde, kan man lige så godt tage skridtet helt ud, ik'...)   og grønne bønner

Dagen igennem strømmede det ind med lykønskninger, både på telefonen, i postkassen og på Facebook. Tusind tak for alle jeres søde hilsner.

Sikke en dejlig dag - så er det alligevel ikke så slemt at blive "29".

Igen og igen og...

;o)

7 kommentarer:

  1. Tillykke med i går :)

    SvarSlet
  2. Stort tillykke. Håber du havde en dejlig dag:)

    SvarSlet
  3. Tillykke med de 29, ha ha. Håber du havde en skøn dag!

    SvarSlet
  4. Helt vildt tillykke med de 29! Herlig ide at pakke ungerne ind, jeg har også ønsket mig to søde børn i gave, men fik dem aldrig "serveret" på den måde! :O)
    Hav den dejligte weekend

    SvarSlet
  5. TILLYKKE. Det lyder som en superdejlig dag, lige præcis som en fødselsdag bør være.

    Så sjovt at du er venner med den dejlige Lilla A, verden er lille.

    Jeg håber hele dit nye år kommer til at strutte af glæde.

    KRAM.

    SvarSlet
  6. Sweet! They really spoiled you, which of course it great to on birthdays. Do you get an extra flag next year?

    SvarSlet
  7. Tusind tak alle sammen.

    Marina - min veninde hedder lille a - som i bogstavet - ikke som farven Lilla A ;)

    Lucy - next year I will be 29 again. And the year after I will probably be 29 again.
    At least older than Bryan Adams, who will be "18 till I die". 18 was not my best age ;)

    ~ Karina

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz