søndag den 10. oktober 2010

Kortsluttet

Nu er det anden gang vi har oplevet en af husets røgalarmer gå amok - helt uden grund.

Jeg tror de kortslutter, eller noget. Det gør man så også selv, når sådan en giver sig til at hyle med noget der lyder som 120 DB. Specielt, når det sker midt om natten, som det gjorde forrige gang.

Springer ud af sengen (højgravid og bækkensmerter til trods) - sprinter ind på Emilies værelse, hvor røgalarmen er gået amok - og har nærmest flået Emilie ud af sengen, før det trænger igennem mit alarmberedskab, at der ikke er så meget som en snert af røg på hendes værelse.
Falsk alarm - men jeg fik da testet, at jeg kan høre alarmen midt om natten.

Emilie? Hun sov fra de 120 DB der hylede lige over hendes hovedpude...


Nu skete det så igen. Denne gang sad vi heldigvis i stuen, da alarmen gik agurk helt uden grund.

Tør man nu lægge sit liv i hænderne på sådan noget elektronik?

Hm...

7 kommentarer:

  1. Vi plejer at skifte batteriet, når det sker. Mener det er et tegn på batteriet er ved at være dødt.

    SvarSlet
  2. Det er altså rigtig væmmeligt. Har også prøvet at blive vækket midt om natten af falsk alarm - er selvfølgelig glad for der ikke var brand, men gæt lige hvor meget jeg fik sovet resten af den nat!

    SvarSlet
  3. Men de er godt nok billige:)

    God mandag.

    SvarSlet
  4. HOV det gør vores også... måske man skulle prøve at skifte batteri

    SvarSlet
  5. Saa er det da godt I ikke har svage hjerter. Sikke en forskraekkelse.

    SvarSlet
  6. Nej, jeg ville ikke sætte min lid til de røgalarmer. Vi har selv 3-4 stykker i vores hjem, og hvis de pludselig går amok uden grund, så kyler jeg dem ud og køber nogle nye.
    Og sikke en fin blog du har. :-)

    SvarSlet
  7. Hej
    Jeg har også prøvet at blive vækket af alarm uden brand - da jeg stod med alarmen i hånden og prøvede at få den gjort tavs, kravlede der til gengæld en lille edderkop ud af dens indre? Måske edderkoppens ben på en eller anden måde fik kortsluttet noget?

    Nedenstående link beskriver, hvordan børn generelt ikke vækkes særligt effektivt af røgalarmer.....det er jo fint, når der ingen brand er, men knap så hensigtsmæssigt ellers!

    http://www.beredskabsinfo.dk/indland/1321-born-overhorer-rogalarmer-mors-stemme-er-mere-effektiv

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz