søndag den 27. december 2009

Möbius nr. 3

Endnu en Möbius er blevet strikket - og den kan først vises på bloggen nu, for det var en julegave til min søster.

Denne gang er den strikket uden knaphuller i en blanding af uld (Cascade 220 Heathers i rødlilla) og "Multigarn" fra Netto.
Rundt og rundt i en mystisk snoning, som kommer af sig selv i forbindelse med Möbius-opslagningen. Det hele egner sig fortrinligt til tv-strik, og det er sikkert ikke den sidste Möbius jeg har strikket.


På billederne ses Möbius nr. 3 om skuldrene på Maria, som agerede model ude i sneen i forbindelse med et weekendvisit umiddelbart før jul. Hun insisterede på at optræde "hovedløst", so I give you: Maria, the Headless Panic Chicken. (Tø-Hø! Og den var intern!)


6 kommentarer:

  1. Den er godt nok flot. Og -ingen fornærmelse- den ligner faktisk en selv jeg kunne strikke? Jeg kan bare ikke lige gennemskue, hvordan den får det twist? Syr du det sammen til sidst? Mvh Line.

    SvarSlet
  2. iiih... den ser bare lækker-smækker og blød ud - den er vist det man kan kalde et sikkert hit.

    SvarSlet
  3. Hej Line. Jeg har fundet en vejledning til dig - med billeder og instruktionsvideo, sågar - så du kan se, hvordan du skal slå maskerne op, så du får Möbius-twistet. Du finder det her: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=94&d_id=16&lang=dk

    Derefter strikker jeg bare ret på hver anden - og vrang på hver anden pind. Det er vigtigt, at for- og bagside er ens.
    Alternativt til 1 pind ret, 1 pind vrang er, at du "vender" strikketøjet, hver gang du har strikket en omgang ret, så du kan strikke ret tilbage den anden vej, i stedet for at strikke en laaang vrangpind.
    Jeg kommer gerne med en længere forklaring (evt. med billeder), hvis dette er "sort".

    MVH Frau Putz

    SvarSlet
  4. Den er fin - lige nogle farver, jeg tror klæder søsteren i Jyll.
    Möbius-bånd er bare dybt facinerende...
    Det er også nogle fine billeder - også selvom Maria er "den hovedløse dame".
    -Og så tak for sidst, det var et par overtrætte unger, der kollapsede efter gæster og efterfølgende dans i stuen (morens arme blev trætte før 3-årig jitterbug-entusiast, der skulle svinges rundt hele tiden)

    SvarSlet
  5. Den Møbius ser smart ut! Og kanskje ikkje så krevende å strikke, når eg tenker meg om;)

    Synd at juleferien din er over, eg er veldig glad for at eg har fri nokre dagar til:)

    SvarSlet
  6. HEEEEY! Så tror jeg nok LIGE, du skal have fundet dig en ny model! Hvad med en Headless Herr Putz? ;-)

    Godt nytår!!

    KH
    Maria

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz