mandag den 28. maj 2012

Der var et, der var to, der var tre...

Det er med en vis beklagelse, at jeg må konstatere, at Frau Putz' helt personlige høne, Poulet Putz, indtil videre er den eneste høne i flokken, der ikke har præsteret et æg.

Lørdag fik vi et æg. Søndag fik vi to...


... og i dag har vi fået hele tre æg leveret af vores små æglæggere.  (De sidste blev dog ikke foreviget, for det ender jo med, at jeg bliver stemplet som "hende den underlige der billederspammer med æg"...)
Seks æg fra 4 høns, der kun lige er blevet gamle nok til at begynde med den slags... 

Hvis gavmildheden gentager sig i morgen, har jeg lovet spejlæg til aftensmad. 

Det er faktisk meget sjovt at opleve, hvor forskellige høns er, når de lægger æg. Søren Pind og Doofenschmirtz går ind i huset, hopper op i redekassen, bliver der et stykke tid, og når de rejser sig igen, ligger der et æg i høet. 
Mimi derimod bringer minder tilbage fra den periode, hvor jeg havde min daglige gang på fødegangen, og blev vidne til nogle af de kvinder, der oplever den indre urkvinde komme frem i forbindelse med deres fødsel.
Mimi må være en urhøne, for hun LARMER. Hun larmer længe, mens hun sidder på kanten af redekassen (presseveer?). Hun larmer gentagne gange i løbet af formiddagen - uden synligt resultat - og når hun endelig lægger sit æg, råber hun sin triumf ud for verden. 

Gad vide, om Poulet Putz også er en urhøne

:o)

1 kommentar:

  1. Godt gaaet. Du skal se, naar poulet poutz gaar igang bliver det med turbofart.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz