torsdag den 25. august 2011

Så bliver ungerne glade

For første gang har jeg kunnet plukke mere end et par hindbær ude i haven.
De har ellers skrantet, de der buske - og ikke givet mere end et par bær hvert år. Sidste år flyttede vi så hindbærrene væk fra de grådige brombær, og så tog pokker ved dem, og de voksede og voksede...

Og se så her:


En lille, bitte portion hindbær, som straks blev kogt til marmelade, for ungerne elsker hindbærmarmelade...

Det er ikke verdens største portion marmelade...  men der er stadig masser af bær på vej ude i haven, så der er basis for mere.


Mens hindbærmængden ikke er overvældende, har vi til gengæld masser af brombær. Hver anden dag kan jeg plukke en portion på 7-800 gram. Med de svimlende priser, der er på friske brombær i butikkerne, får det mig til at føle mig som lidt af en millionær...  Sort guld.


:o)

4 kommentarer:

  1. Det er godt nok nogle flotte bær.
    Jeg tror da også du har fundet sort guld. Brombær er nemlig meget dyre i butikkerne.

    SvarSlet
  2. Hvor lækkert med bær fra haven, du har ret med de priser har i sort guld i haven ;-)
    Majbritt

    SvarSlet
  3. Saa var det da godt at I fik flyttet hindbaerene. Det er bare den bedste marmelade mums.

    SvarSlet
  4. Bær fra haven, - det er så lækkert. Men jeg ville nok spise dem allesammen lige fra skålen.

    Tillykke med din nye "fladskærm". Jeg ønsker mig faktisk også en hvid, men det skal nok ikke lige være den model.....

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz