onsdag den 24. august 2011

Når mor ikke gider...

Årlig vejfest...  Kagebagningskonkurrence... Igen-igen... og oven i alle de andre aktiviteter, jeg skulle være med til at arrangere...
Jeg kunne ikke rigtigt finde min kagebagningsentusiasme frem, og erklærede, at der altså ikke blev nogen kage fra min hånd i år...

"Aiij, moar..." muggede Emilie

"Jamen så kan du selv bage en kage..."  erklærede jeg - og det gjorde hun så.

Herligt at hun er blevet så stor, at hun selv kan klare det. Helt alene.
(OK, jeg smeltede margarinen i microovnen og hældte dejen i formen, men resten klarede hun selv!)

Og når det så er en konkurrence, hvor der bliver givet point for både udseende og smag, så må man jo gøre sig umage med at pynte... Og er der nogen, der går op i at pynte, så er det vist børn...
;o)


Der blev med rund håndt spredt små sukkerblomster (fra Cupcakefabrikken, købt på forårsmarkedet på Fyn...), sukkerkugler og en hel masse krymmel ud over chokoladeglasuren...

... og så var hun klar med sit bidrag til konkurrencen



Det bedste var, at hendes chokoladekage VANDT konkurrencen. UDEN at de voksne dommere vidste, at det var Emilie selv, der havde bagt kagen, så hun fik ikke nogen "ej-hvor-er-det-fint-det-er-et-barn-der-selv-har-bagt-den"-sympatipoint...

Liiiiiidt stolt var hun da...

:o)

7 kommentarer:

  1. Hvor ser den lækker ud ;-)
    Tillykke med at hun vandt, super godt gået af hende.
    Majbritt

    SvarSlet
  2. Superflot kage!
    Hun har helt sikkert fortjent at vinde og har god grund til at være stolt :-)

    SvarSlet
  3. Det er stort. Hvor er hun sej :)

    SvarSlet
  4. den ser da også lækker ud, super flot at hun vandt

    SvarSlet
  5. Så velfortjent :)
    Og bare en flot og lækker kage - uhm.

    SvarSlet
  6. Herligt med sådan et naturtalent :D

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz