tirsdag den 12. april 2011

Forårsfarver indenfor

I dette "strålende forårs"vejr har jeg i et par timer forsøgt at bringe foråret ind i min stue med endnu et par firkanter til Andreas' tæppe.
Det går fremad med sammenhæklingen, selv om det tager en del tid at hækle "Flat Braided Joining" (ved ikke om der findes et dansk navn). 


Jeg har afkortet tæppet med en enkelt række felter, så det skulle ende med at blive 16 x 9 felter. Omkring 2 x 1 m.  Afkortningen var nødvendig af hensyn til mængden af lyseblåt garn - jeg er bange for, at det kommer til at knibe med garn til den planlagte kant rundt om tæppet, hvis jeg bare hækler 9 rækker i fuld længde...  Måske kommer det til at knibe alligevel, men nu har jeg da forsøgt at imødegå garnmangel.


Og der er vist nogen, der glæder sig til at kunne tage tæppet i brug. Min fjollede søn...


Men først skal jeg lige hækle de sidste 8 firkanter, hækle de sidste 2 rækker sammen med resten og hækle rundt om tæppet.  
Den lille bitte detalje, at jeg derefter skal hæfte noget, der minder om 250-300 ender...  den har jeg indtil videre fortrængt!

;o)

2 kommentarer:

  1. Det ser godt nok ud til at blive besværet værd! Flot, flot tæppe. Sats på lidt solskin at hæfte ender i. Det kan vel hjælpe lidt?

    SvarSlet
  2. Fortrængning er en god ting ;-) Tæppet bliver rigtig fint, håber du har garn nok til at nå rundt :-)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz