tirsdag den 6. december 2011

Var han lige den pæneste?

Jeg har været på jagt efter et mønster på en strikketrøje til min Svoger - til afløsning for en ganske-slidt-i-laser fisketrøje han har. 
Kigger selvfølgelig på Ravelry - og falder over denne sweaters mønsterstrik...




... men hvad er det lige med den der pasform?
Der er da alt, alt for meget "stof" under armene...  og de der skuldre hænger jo helt nede midt på overarmen...

Der er ikke mange andre Ravelers, der har strikket Drops-modellen, men her er et par billeder af for- og bagstykke fra de to, der har gjort det...


















Her er der jo flere gentagelser af mønsteret - flere snoninger på forstykket...

Garnstudio har vist strikket modellen op i en str. XXL og har så forsøgt at få den til at sidde pænt på deres str. M model ved hjælp af ½ million knappenåle på ryggen...   Den "løsning" er de efter min mening ikke sluppet så heldigt fra    ;o)

Det havde måske solgt strikketrøjen bedre, hvis man havde valgt en lidt større mandlig model.

Men jeg tror alligevel godt, at jeg tør kaste mig ud i at strikke den. Bare i en størrelse, der passer min "model".

8 kommentarer:

  1. Jeg synes du har ret i, at der er alt for meget "stof" under ærmerne og det ødelægger pasformen. Det ser ud som om at ærmet er lige tilsat og uden ærmegab. Jeg tror den ville sidde bedre hvis der strikkes et ærmegab og en ærmebue på ærmet. Ellers en meget flot model.

    SvarSlet
  2. Ja, nu du siger det..... Den størrelse er vist ikke lige den mest passende til modellen!
    Mon ikke du kan rette den til, om ikke andet? Det er et flot mønster.

    SvarSlet
  3. Nej, det er da et uheldigt model-valg, som ikke kan sælge modellen som jo ellers ser fin ud.
    God strikkelyst!

    SvarSlet
  4. Det skulle vel ikke være så svært at indarbejde et ærmegab... Nok er vi ved at være tilbage hos firserne, men der jo ingen grund til at tage alt det der ikke fungerer så godt med også :)

    SvarSlet
  5. Jeg tror også at trøjen har potentiale, så glæder mig til at se den hvor størrelsen er matchet noget bedre :-)

    SvarSlet
  6. Fotomodellen fejler bestemt ikke noget, det er strikmodellen den er gal med.

    SvarSlet
  7. Er nu ikke så vild med ham fyren..der er lidt for meget engelsk-prinse-look over ham. Trøjen er fin, kan godt se den er lidt voldsom under armene - men da jeg ikke aner en rød reje om strikketøj, vil jeg lade de andre om at kommentere på selve produktet ;) men modellen, ej han holder ikk - griner.!!

    Jeg har lige lukket min første blog ned, grundet lidt personlige dilemmaer ;) - og skriver nu på en sprit ny, samme koncept, indholdet er stadig hverdagslivet på godt og ondt, krea-projekter og andet godt fra gemmerne - måske du skulle få lyst til at kikke forbi,kom bare - du er velkommen ;)
    God decemberdag til dig :)

    SvarSlet
  8. Dejlig blog du har. Jeg glæder mig til at følge med.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz