fredag den 31. juli 2015

Nyt projekt - ny inspiration til bloggen

Hejsa.  Hvis der altså stadig er nogen at sige "Hejsa" til efter mit lange fravær.

I går stod jeg plantet midt inde i det, der vist meget godt kan betegnes som et "projekt" - og jeg tænkte, at det ville være fedt at dele det med jer på bloggen. 
Noget nye - ud over den dagligdag vi kører rundt i, og som måske ikke er så blog-indlægs-inspirerende.  Jeg har jo vist de hjemmebagte brød... Marmeladen... Haven...

Bevares... der er da sket en hel, hel masse i mit liv i den laaaange periode, hvor der ikke er kommet indlæg fra min hånd.  Jeg har bare ikke følt mig inspireret til at blogge.

Ikke før nu.  Hvor jeg bobler over af ideer.

Vi har købt en Campingvogn.  Som vi har tænkt os at friske en lille smule op...  Ahem... 

Unikarina har vist os deres omfattende projekt med en total renovering af en ældre campingvogn...  Det inspirerede mig - og da vi ikke lige havde i omegnen af 100.000,- til en nyere model, har vi i set os om efter en ældre campingvogn, der trængte til en opfrisker. 

Egentlig havde vi kun lige snuset lidt til brugtmarkedet - og så gik det hele pludselig stærkt.  Fandt en vogn i den blå avis søndag kl. 17. Ringede til ejeren (som bor omkring en km. fra os) og forhørte os, om vi kunne komme og se vognen. "Så skal det være lige nu, for vi skal i byen om en halv time".
Op på cyklerne. Kigge på vogn og snakke med ejeren.  Og så hjem og "vende" projektet.  Overførte penge kl. 20 - og hentede vognen mandag.
For denne vogn var grundlæggende i fin stand. Ingen fugt. Nyere toilet og vandvarmer. Masser af udstyr.  Slidt og brugt igennem mange år, men elsket, passet og plejet.

Egentlig klar til brug - men... jeg synes den trænger til en lille opfrisker... 

Fordi campingvognproducenter og jeg bare slet, slet ikke er enige om, hvordan en campingvogn "skal" se ud.  Heller ikke de nye til 350.000,-
Fordi jeg ikke er så meget til al den træfarvede indretning, korkgulv, koboltblåt betræk, små ubrugelige skabe på væggene, utilgængelige magasiner til opbevaring... 
Fordi det bliver SJOVT!  En indretningsprojekt. Et helt hus på 10 kvadratmeter. Uh... mulighederne...

Vi tager det første spadestik i weekenden, hvor vi skal lave P-plads inde på grunden.  Der skal fjernes hække. Lægges fliser. Jeg håber ikke, at det regner.

Og så mangler vi et navn til vidunderet. Gode forslag velkomne.

Nu følger så en billedspam fra "Før" projektet bliver skudt i gang.

Emilie har allerede været i gang med at forsøge at fjerne teksten. ;-)
Men det er ikke folie eller klistermærker, så det må vente til vi maler ydersiden... 

Og lige der... 
Nede i højre hjørne på fortovet... 
Der gemmer vores "forårs- og sommerprojekt" sig.  Som I nok skal få lov til at se meget mere til. 
Endnu en gang billedspam er på sin plads  ;-)
 













Hvis du er interesseret i at se nogle af de ideer, jeg har til campingprojektet, kan du finde dem på mit "Camping" board på Pinterest.

Og nu må du have mig undskyldt. Jeg skal lige finde ud af noget med betræk, belysning, gulv, maling, tapet, knager, dørgreb, vandhaner, gryder...  til en campingvogn...  

16 kommentarer:

  1. Zette- Strikketing.31 juli, 2015

    Tillykke med vidunderet.
    Fin campingvogn, I har erhvervet jer. Mærket er respekteret i diverse campingkredse.
    Hvis jeg må have lov - som campingvognsejer igennem 25 år - at I får foretaget et totalt eftersyn hos et DCU-godkendt cv-værksted. Tro mig, det er en god investering.
    God fornøjelse med jeres projekt og fortsat god cv-sæson.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Vi glæder os til at komme i gang. Da der skal ændres så meget på campingvognen vil vi på nuværende tidspunkt bare få den synet.
      Hvis der er nogle problemer opdager vi det nok, når vi står med den "rå" vogn.
      Efter ombygning skal vi have den checket m. gastest osv.

      Slet
  2. Dejligt at høre fra dig. Vi er jo selvfølgelig stadig med 😉 God fornøjelse med vognen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du stadig gider komme forbi. Der har jo været temmelig dødt i laaaang tid. :-)

      Slet
  3. Tillykke med købet! Dejligt at "høre" fra dig :)
    Husk gastest! Kram herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Louise.
      Vi skal nok få den gastestet. Når vi er færdige med at bygge den om, for der skal skam ske en del med de "hårde hvidevarer" i vognen.
      :-)

      Slet
  4. Sikke et spændende projekt!
    Bare du nu får tid til at blogge om det ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok få tid til at blogge om projektet undervejs, Eva. Det har mest været manglende inspiration ("argh... det gider de da ikke læse om"...) der har afholdt mig fra at blogge.
      I bliver sikkert spammet med det - for jeg har som sagt store planer om total renovering.

      Slet
  5. Ja du har været savnet! Du skriver nemlig godt og med lune. Tillykke med campingvogn og kæledyret.
    Venlig hilsen
    Kirsten i Tønder

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten. Kæledyret har taget en stor del af vores tid siden det flyttede ind - og nu får vi vognen oveni... Der sker en del i fritimerne hos os ;-)

      Slet
  6. Spændende projekt - glæder mig til at høre mere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kommer mere, Pernilla. Meget mere. Hi hi

      Slet
  7. Hej selv :-)
    Er vild med teksten bagpå!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Emilie (12, snart 13 år) er ved at DØ over teksten på fronten af campingvognen. ("Det er så piiiinligt")
      Det første hun gjorde var at finde varmepistolen frem, for at fjerne det vi troede var vinyl-stickers. Det var dog malet på, så nu er hun nærmest desperat for at få os til at kaste os over ydersiden først.

      Tidligere ejer har fået en del kommentarer om vognen med på vejen - og da de så tog konsekvensen og skiltede med det, så gav det dem endnu flere kommentarer :-D

      Slet
  8. Det ser ud til at være et stort projekt. Kan man se det endelige resultat?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja da. Hvis du klikker på "Hovedet" på bloggen er det det seneste indlæg. :-)

      Slet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz