torsdag den 8. september 2011

Lige en gang mere...

Vores filmsamling er ikke stor - ikke i forhold til, hvor ofte der lige bliver sat en DVD på, fordi fjernsynets program ikke er videre lovende.  Jeg er efterhånden nået dertil, hvor jeg ikke engang gider at se i programmet, om der er noget seværdigt...

Der er derfor en del af mine film, som jeg har set så mange gange, at jeg efterhånden ikke behøver at se på skærmen, for at vide præcis, hvad der foregår.

En af dem er "Charlotte Gray" (se trailer her) - som jeg af uforklarlige årsager vender tilbage til gang på gang. Egentlig en lidt banal historie... men filmen er fuld af fantastiske stemningsbilleder fra Frankrig...

... skønne kostumer fra 2. verdenskrigstiden. Cate Blanchett - rød læbestift, bølger i håret...


... og så ham her...




(Billeder fra Google)

Gad vide, hvad det er med den film...

;o)

Men nu vil jeg da lige se den en gang mere, mens jeg lægger sidste hånd på den blå cardigan til Emilie.

4 kommentarer:

  1. Super film, har selv set den flere gange.

    Vilma

    SvarSlet
  2. det der med at se den samme film flere gang, er faktisk en rigtig god ide, når man samtidig skal strikke eller broder eller lave andet kreativt, så kan man jo nemt "følge" med i filmen samtidig. er selv ekspert i at gøre det.

    SvarSlet
  3. Den har eg faktisk ikkje sett! Kanksje eg må leite den opp på butikken:) Lekker mann, det kan man like!

    SvarSlet
  4. Som Troldemor kan jeg også godt lide at have en film som lydtapet, når jeg nørkler med noget, og så skal den altså være set nogle gange for ikke at tage koncentrationen fra strikken.

    Klem og god fredag.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz